Sunday 3 July 2011

kesedihan melanda diri

Assalamualaikum

Mood aku untuk hari ahad ini tak berapa okey mungkin ade beberapa hal yang terjadi menyebabkan perasaan menjadi moody.tak hepi.agak sedih..dan sekarang aku masih lagi bersedih.dalam beberapa hari lagi cuti sem pun akan berakhir.jadi bermula la semula dunia kampus yg aku rindui  dengan kesibukan nye.dalam mood yg tidak okey ni aku perlu kuat dan tabah utk meneruskan juga rutin ku sebagai student.harap mood ini akan okey nanti dan ceria seperti selalu.hope so.

ok,mengimbas hal semalam.aku betul2 tak sengaja.aku bukan menyalah kan nya..aku tau aku tak sepatut nya memberi reaksi macam tu seolah-olah aku marah kannya.time tu aku betul2 panik.sebab tu memberi reaksi sebegitu.aku hormat dia sebagai mama aku. dan tiada niat untuk meninggi kan suara.maafkan acha ma :'(
aku tau kadang2 tanpa aku sedar aku ade menyakitkan hati nya.aku tau aku bukan lah anak yg baik dan boleh dibangga-bangga kan macam anak jiran aku yg selalu memperoleh result yg lebih dari aku dari zaman sekolah lagi.aku ni tiada apa yg nak dibangga kan pun.nothing.tapi aku tetap berusaha untuk kearah itu.supaya dia pun dapat rasa perasaan yg sama macam ibu2 yg lain.aku pun belajar bersungguh-sungguh supaya aku pun boleh melanjutkan pelajaran macam ank jiran aku tu.alhamdulilah berkat doanya aku pun dapat chance sambung belajar walaupun politeknik je.orang lain universiti.tak apa janji aku dapat tak akan aku sia-sia kan.aku berjaya berkat doa mama.dan semalam aku buat orang yang selalu doakan kn aku bersedih.jahat nya aku.aku tidak pandai langsung nk menghargainya.kalau aku bersabar sikit tak akan terjadi hal ni.ikutkan sangat darah muda.kadang2 aku rasa diri aku ni membebankan orang2 di sekeliling aku.benar ke?? tapi itu yg ada di fikiran aku sekarang.aku selalu rasa aku menyusahkan kedua ibu bapa aku.aku benar-benar rasa bersalah dengan ape yg berlaku.berdosakah aku?? aku tidak mahu menjadi anak yg derhaka.ampun ma.ampun.tau mama sedih.lepas ni aku akan cuba merubah diri ni.aku tak mahu hal ini berulang lagi.

Sekarang selepas ape yg berlaku aku benci dengan diri aku sendiri.rasa macam tak nak hidup pun ade.hidup aku hanya menyusahkan orang2 di sekeliling aku.aku rasa diri aku teruk sangat.aku tak penah berasa bersalah macam ni.nasib baik ade blog nk curah kan isi hati.nak cerita kat org yg aku rapat pun tak sanggup! Keyakinan dalam diri dah hilang.dan bila aku teringatkan hal tu air mata membasahi pipi.


*semoga aku dapat menjadi anak yg lebih baik dan berbakti kepada ibu bapa.
 thanks kpd yg bace.agak malu laa ngan korang.aku hanya manusia biase.sering alpa dan leka.
semoga hari2 yang mendatang aku akan lebih baik dan hepi. :)

TERIMA KASIH AWAK AWAK SUDI BACA :')

4 org pengomen yg super duper cute!!:

  1. aca3..dgr ak ckap ni..
    setiap ibu sygkan anak dia...so dun wory..
    manusia mmg xdpat puaskan ati org laen tp ape yg kter bole buat ialah buat org syg kan kter..ingat tu..

    and ak xstju part bljar..mmg ko bljar poly je n org len bljar u..tp ape yg hbat sgt bljar kat u tu??ko tgk skrg..graduan2 dri u sumenye tgh menganggur..so korg jgn risau ttg tu...yg perlu ko risau ialah keje...lau ko xdpat keje..camne ko nk sara keluarga ko?????
    so..bljarlah elok2 dri skrg..and utk mak ko plak..ibu akan maafkan sgla perbuatan anaknye..so jgn sedey k..




    seyez ak komen pnjang gler...lpas ko bce ko delete la yek...merapu je ak ni..haha

    ReplyDelete
  2. thanx amin..coz jd motivator x brgaji utk ak. sygg ko lebih r..hehe :P
    for ur information ak dh baik da ngan mama.lega sgt3.lepas ko ckp tu ak lebih smangat nk blaja elok2.wishh me luck k friend :)

    lastly,ak x mo del ko punye komen..! thanxxx amin.

    ReplyDelete
  3. aca3..
    heheheh, assalamu'alaikum...
    jgn sedey sayang.. tu biase la kite sbg manusie.. xdnafikn..trkadang sy sendir pon penah mgalami perkare yg same cm awk jgak..
    ape2 pon jgn lupe sntiase doakn ke22 org tue kite..doa dorg sgt ptg utk kite brjaye..walopon xcm ank org lain, sekurg2nye kite adelah kite, bkn org lain..
    keep smile my dear..=)

    ReplyDelete
  4. wsalam kak ain
    ok tak sedih daa.thanx tau ;)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

♛ syazura aiza ♛ Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template