Friday 12 August 2011

peminta sedekah vs sakitt

Dah lama aku perhatikan bila berhenti kat traffic light akan ade lah makcik2 dan pakcik atau budak2 kecik yg jalan meminta sedekah.cara mereka  adalah dgn mengetuk cermin tingkap.aku tengok badan mereka ni sihat walafiat je kalau setakat nak kerja tuk mencari sesuap nasi.kadang2 aku begitu curious nak tau adakah ini je ke yg mereka mampu utk mencari rezeki.Tadi pon aku jmpe makcik ni jln sorang2 dlm tengah2 panas terikk mgetuk pintu kereta aku yg kebetulan berhenti kat traffic light.aku dan kawan aku serba salah nak tolong ke tak.takot plak kalau die de ilmu nk kenakan kite ke kan kena gak la pikir sal tu.so,kiteorg ambik keputusan abaikan je makcik tu.cara die menakotkan aku.cara die pndang.erghh.meremang! kadang aku ade niat nak tolong tapi takot kalau di apa2 kan.mane tau menyamar ke.


....................................................................................................................................................................


Sekarangg,aku rase musim sakitt kot.walaupon dlm bulan puase.kadang2 cuace tak menentu mnyebabkan mcm2 sakitt.lgi2 kalau kurangg minum air masak mcm aku ni.mmg memanjang la saket tekak nye.kwn aku fiza pon da demam ni.cepat sembuh ye yunk^^.aku tau ko kuatt. :)  lagi satu kepada classmate aku comal,aku doa harap ko cpt2 sembuh seperti sediakala.kelass gile boringg ko tak de =,=' rindu nk dgr ko wat lawak.hoho.korangg,,kalau rase tak sehatt cpt2 mkn ubat.bak kate orgg mencegah lebih baik dpd merawat. :D 






TERIMA KASIH AWAK AWAK SUDI BACA :')

0 org pengomen yg super duper cute!!:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

♛ syazura aiza ♛ Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template